ארדן מול הרשויות הערביות: יוקמו תחנות משטרה בניגוד לרצונן

בנצי לייזרוביץ No Comments on ארדן מול הרשויות הערביות: יוקמו תחנות משטרה בניגוד לרצונן

עוד שלב במהפכת האכיפה של השר ארדן במגזר הערבי: אושר בוועדת הפנים בכנסת החוק המאפשר הקמת תחנת משטרה בשטח העיר, על אף התנגדות מועצת העיר. כעת ההצעה תובא להצבעה במליאת הכנסת

ארדן
השר ארדן צילום: עמית שאבי
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצעת החוק של השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן לתיקון פקודת העיריות המאפשרת הקמת תחנת משטרה בשטח עיר, גם אם מועצת העיר מתנגדת למהלך, עברה בוועדת הפנים ותעלה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

הצעת החוק מהווה חלק מהתוכנית ההיסטורית של השר ארדן לחיזוק האכיפה ומתן שירותי משטרה לחברה הערבית, והיא באה כדי לתת מענה לאותם ראשי ערים ויישובים ערביים הנתקלים לא פעם, בגורמים קיצוניים אלימים שמסכלים את הקמת תחנות המשטרה ביישובים הערבים על ידי איומים על חברי מועצת העיר.

כך נכתב בהצעת החוק: "אם לא אישרה מועצת רשות מקומית עשייה במקרקעין לצורך הקמת תחנת משטרה הנכללת בתכנית הרב-שנתית לפי החלטת ממשלה, בתוך חודשיים מיום שהונחה לדיון הצעת ההחלטה בעניין, לא תהיה עוד עשייה במקרקעין כאמור טעונה ההחלטה של המועצה".

כזכור, באפריל 2016 אישרה הממשלה את תכנית השר ארדן לחיזוק מערך המשטרה ביישובי המגזר הערבי ובירושלים. התוכנית כוללת השקעה בסך שני מיליארד שקלים. השר ארדן הכין תוכנית חומש להקמת 17 תחנות ונקודות משטרה במגזר הערבי והבדואי, גיוס של כ־2,000 שוטרים ושדרוג תחנות שכבר פועלות ביישובים שבהם נמדדת רמת פשיעה ואלימות גבוהה יותר.

השר ארדן אמר: "הצעת החוק שעברה היום היא צעד חשוב במהפכה שאני מקדם לחיזוק האכיפה בחברה הערבית. התכנית להקמת תחנות משטרה ביישובים הערבים תסייע לחזק את האכיפה ואת תרבות הציות לחוק ביישובים אלו, שקיבלו שירותי משטרה חסרים במשך עשרות שנים. לצערי, התוכנית נתקלה בהתנגדויות של חברי מועצות ערים משיקולים לא ענייניים ובניגוד גמור לטובת תושבי הרשות, והצעת החוק שאושרה היום תאפשר לנו להתקדם עם הקמת התחנות למרות התנגדות זו".



0 תגובות